Menu

Znovu jsme spojili síly s odborníky ze společnosti Yumpingo, abychom vám mohli přinést jejich nejlepší tipy a rady pro osvědčené postupy pro sestavení dokonalého jídelního lístku.

1 .Nasměrujte pozornost na nejziskovější položky jídelního lístku

1 .Nasměrujte pozornost na nejziskovější položky jídelního lístku

Studie ukázaly, že zákazníkům trvá výběr jídla z jídelního lístku v průměru méně než 2 minuty. Pokud tedy nasměrujete jejich pozornost na ty nejziskovější položky, zvýšíte tím pravděpodobnost, že si dané jídlo po této krátké době rozhodování objednají.

TIP: Zvýrazněte jídla použitím barevných rámečků, obrázků nebo grafiky, případně použije barevný či tučný text.

2. Objevte zlatý trojúhelník

2. Objevte zlatý trojúhelník

Zlatý trojúhelník odkazuje na místa v jídelním lístku, která upoutají vaši pozornost jako první

  1. Nejprve se podíváte doprostřed stránky
  2. Poté se zrakem přesunete do pravého horního rohu
  3. Poté do levého horního rohu

Z tohoto důvodu budete chtít zajistit, aby vaše nejziskovější, nejchutnější nebo nejméně složitá jídla byla uvedena právě na těchto místech jídelního lístku.

3. Změňte pořadí uvedených jídel

3. Změňte pořadí uvedených jídel

Na základě studií bylo zjištěno, že host se zaměřuje na první 2 a poslední 2 jídla v každé části jídelního lístku. Dbejte na to, aby v každé části jídelního lístku byla vaše nejlepší a nejziskovější jídla právě na těchto místech.

4.Pravidlo sedmi

4.Pravidlo sedmi

Provedený výzkum ukazuje, že zákazníky unaví vybírání jídla, pokud je v nějaké kategorii jídelního lístku více než 7 položek. Využijte toho principu k určení, která jídla seskupíte do jedné kategorie, abyste zákazníkům vybírání ulehčili. 

5.Nastavte správně cenu

5.Nastavte správně cenu

Ačkoli cena obvykle bývá rozhodujícím faktorem pro vnímání hodnoty, je několik věcí, které můžete udělat/kterým byste se měli vyhnout, abyste zlepšili vnímání hodnoty bez změny ceny:

Udělejte:

  • Uvádějte ceny diskrétně: Aby čtenář mohl co nejrychleji přehlédnout cenu, měla by být uvedena stejným písmem, stejnou barvou a stejným zarovnáním jako popis pokrmu.
  • Používejte popisný jazyk: Studie zjistily, že zákazníci jsou ochotni zaplatit výrazně více za pokrmy s přidanou hodnotou v menu. Ty mohou být založeny na lokalitě (např. bronzový krocan z Norfolku, z místních zdrojů atd.), řemeslné výrobě (např. ručně dělaný) nebo certifikované kvalitě (např. mozzarella DOP).

Vyhněte se:

  • Vyhněte se cenám končícím na .99: vyvolává to dojem levnosti nebo nízké kvality.
  • Zkuste z cen odstranit značky v librách: mohou zákazníkům připomínat, že utrácejí peníze, a mohou je přimět, aby se zdráhali objednávat dražší položky nebo křížové prodeje, jako jsou předkrmy a dezerty.
6.Vytvořte si samostatný jídelní lístek s dezerty

6.Vytvořte si samostatný jídelní lístek s dezerty

Jestliže zákazník uvidí na začátku jídla dezert, na který dostane chuť, bude si ho chtít nakonec objednat. A protože už o tomto výdaji navíc ví, je méně pravděpodobné, že si objedná i předkrm nebo něco dalšího.

Produkty
Recepty
Inspirace
Menu