Menu

Během posledních šesti let počet návštěv v evropských restaurací poklesl o 3 %. Majitelé restaurací a kuchaři musejí provést změny, které jim pomohou uspokojit očekávání zákazníků, aby do svých restaurací přilákali více hostů.

Motivace a potřeby, které stojí za rozhodnutím jít na jídlo do restaurace, do značné míry závisejí na věku. V závislosti na cílové skupině musíte zvážit také jejich rozdílné potřeby a rozdílný životní styl.

Vědí, co od restaurace chtějí a vzhledem k jejich poměrně vysoké kupní síle je pro ně důležitější kvalita, a ne cena. Převážná většina (84 %) si nejraději vybírá neformální restaurace a jejich oblíbenými pokrmy jsou ty, které kombinují známé a nové chutě, a také lehčí pokrmy. Jestliže jim jídlo chutná, pravděpodobně si jej objednají znovu, neboť si volí pokrmy podle zvyku. Baby boomers používají sociální média a technologie jinak než mladší generace. Na jídelní lístek se podívají většinou na počítači, ovšem jen malé procento z nich použije smartphone.

Jak motivovat „baby boomers“ k návštěvě vaší restaurace?

  • zdůrazněte kvalitu surovin a pokrmů
  • tradiční chutě ozvláštněte moderním způsobem
  • jídelní lístek zveřejňujte online a aktualizujte jej

Mnozí z nich jsou páry, jejichž děti již žijí samostatně. Na ceně jim příliš nezáleží. Zaměřují se na pohodlí, kvalitu pokrmů, a obsluhu. Cení si autenticity, čerstvosti a toho, když jsou pokrmy domácí. Někteří z nich upřednostňují biopotraviny.

Jak motivovat příslušníky generace X k návštěvě vaší restaurace?

  • klaďte důraz na kvalitu surovin a pokrmů
  • zaměřte se na vynikající obsluhu
  • navoďte útulnou a pohodlnou atmosféru

Tato generace tráví samostatnou přípravou pokrmů nejméně času. Stále více si však mileniálové kupují jídlo s sebou nebo si jej nechávají doručit domů – takto to dělá více než 62 %. Tito uspěchaní mladí lidé pravidelně objednávají jídlo přes aplikace a očekávají pružnou doručovací službu.

Nastává tedy soumrak tradičních restaurací? Ne. A neznamená to ani, že by mileniálové vůbec nechodili jíst do restaurací. Pro mileniály je však důležitá jedinečnost celého gastronomického zážitku: zajímavá historie místa, neobvyklý interiér nebo výjimečná obsluha. Mileniálové rádi objevují a chtějí být první, kdo se dozví o nové restauraci nebo o novém sezonním menu.

Jak motivovat mileniály k návštěvě vaší restaurace?

  • buďte dostupní prostřednictvím aplikací pro objednávku jídla a na všech sociálních médiích
  • snažte se vytvořit autentické místo s jedinečnou historií
  • poskytněte náležité stimuly (často obměňujte sezonní nabídku, pořádejte tematické dny)

 

Ačkoli příjem příslušníků generace Z je malý, valná většina (78 %) z nich uvádí, že utrácí většinu svých peněz za jídlo. Gastronomické podniky – jako jsou food courty v nákupních centrech, kavárny, bistro stánky a hospůdky – jsou pro ně důležité i pro to, že se tam v pohodě a neformálně setkávají s přáteli. Co se samotných pokrmů týče, velmi rádi experimentují, jsou připraveni na nové zážitky a příliš se nestarají o to, zda je jídlo zdravé.

Jak motivovat generaci Z k návštěvě vaší restaurace?

  • vytvořte příjemné místo k setkávání s přáteli (např. nabídněte wi-fi zdarma)
  • nabídněte malé pokrmy a menu inspirované street foodem
  • buďte aktivní na sociálních médiích
Produkty
Recepty
Inspirace
Menu