1. Vylepšete svou digitální prezentaci
U firem s úplným profilem „Moje firma“ na Googlu je téměř dvakrát větší pravděpodobnost, že budou zákazníky považovány za renomované, a budou je tedy i více navštěvovat. Optimalizujte proto svou digitální prezentaci restaurace tak, aby vás potenciální zákazníci ve vyhledávání našli hned na prvním místě - počínaje funkcí Moje firma na Googlu. Jak na to? Podívejte se na online video kurz pro šéfkuchaře: Online nástroje pro gastronomické služby.
2. Ujistěte zákazníky o dokonalé hygieně vašeho gastro podniku
Ač je rozvolňování vládních nařízeních v jakékoliv fázi, myslete na to, že zákazníci stále hledají informace ohledně bezpečnosti a hygieny v podnicích. Jejich obavy nezmizely, proto je ujistěte, že u vás je všechno naprosto v pořádku, že přijímáte veškerá preventivní opatření k zajištění čistoty nádobí a kuchyně, a že vaše suroviny či podávané jídlo je v pořádku. A to i v případě, že si zákazníci odnášejí jídlo s sebou. Užitečné tipy najdete zde.
3. Zmrzlina je vždycky dobrý nápad
Je vědecky dokázáno, že zmrzlina dělá radost! A co víc, často nabízí dobré marže, takže na zmrzlině se dá dobře vydělat. Myslete i na to, že zmrzlina hraje klíčovou roli v každé rodinné dovolené nebo u celodenního výletu - zejména v letních měsících. Pokud tedy máte možnost prodávat ve svém podniku tuto pochoutku, jděte do toho. Co byste řekli třeba na značku Algida?
4. Poptávka po hamburgerech
Burgery, už jen kvůli tomu, že nejlepší jsou zkrátka rovnou z grilu, byly nejvíce vynechaným a opomíjeným pokrmem, který si lidé nechávali dovážet domů během lockdownu. A teď si budou jejich absenci chtít vynahradit. Splňte jejich přání a mějte na svém menu právě burgery. Pro inspiraci můžete kouknout na recept na klasický americký burger nebo speciální krevetový burger. Nezapomínejte ani na vegetariány. V neposlední řadě myslete také na to, že součástí dokonalého burgeru je vhodná omáčka.
5. Nepodceňte rostlinná jídla
Různorodá nabídka, která zahrnuje i vegetariánskou a rostlinnou stravu, otvírá vašemu podniku dveře k širšímu spektru zákazníků. Nehledě na to, že poptávka po rostlinných pokrmech se v posledních letech zvyšuje a stává se trendem moderní doby i kuchyně.
Dobrou zprávou je, že i zde máme odpověď – je jí řada The Vegetarian Butcher, která chutná jako maso, připravuje se jako maso a má strukturu jako maso. Kromě toho můžete využít také Hellmann‘s Vegan Mayo. Jak s vege ingrediencemi naložit? Podívejte se na inspiraci v následujícím online video kurzu vaření pro šéfkuchaře: Umění veganské kuchyně. Neváhejte se registrovat, nezabere vám to víc než minutu! Následně pak můžete sledovat další kurzy, které jsou zdarma a bez reklam.
6. Zaměřte se na prezentaci pokrmů
Průzkumy ukazují, že hezky nafocené pokrmy mohou zvýšit návštěvnost gastro podniků a prodej jednotlivých jídel až o 30 %. Je jasné, že prezentace a komunikace na sociálních sítí je pro restaurace a gastro provozy stěžejním nástrojem, jak si získat a následně i udržet zákazníky. Ukažte jim všechny novinky, bestsellery i limitky. Podívejte se, jak se sociálními sítěmi správně pracovat a jak spravovat Facebook či Instagram. Také se naopak ujistěte, že víte, co na sociálních sítích nedělat.
7. Takeaway a donáška stále hraje prim
„Jídlo s sebou“ během roku 2020 zachránilo mnoho gastro podniků. A byť v tuhle chvíli mohou zákazníci na zahrádky i dovnitř do restaurací, poptávka po dodávkách domů nebo do kanceláří zůstává stále vysoká. Navíc se letos nepředpokládá, že lidé budou nějak závratně cestovat, ale možná si raději užijí dovolenou doma, a to včetně servisu, jako je dovoz jídla. Proto tuto možnost neopomíjejte a zajistěte si na léto dostatek obalů pro jídla k rozvozu. Pamatujte také na to, že rozvoz burgerů je specifický a má svá vlastní pravidla.