Menu

Koncept by měl odrážet osobnost šéfkuchaře a vizi restaurace. Určete si typy jídel, na která se chcete zaměřit. Nejlepší je začít analýzou konkurence a hledáním děr na trhu. Šéfkuchař Nicola ale říká, že je v pořádku, když svůj původní nápad časem upravíte. "Pokud vámi zvolený koncept nefunguje, možná ho budete muset zcela změnit. A to je také v pořádku. Spousta lidí nemá ráda změny - ten hlavní, komu se změna musí líbit, jste vy sami."

 

Než začnete s výběrem nového barevného klíče, loga nebo dalších brandovaných prvků, představte si, jak má vypadat samotný prostor restaurace. Velkou část prázdného prostoru zabere kuchyně, ať už je otevřená nebo uzavřená, chladící místnost, bar, toalety nebo čekárna.

Pro intimnější zážitek z jídla použijte tmavé barvy, díky nimž prostor působí menší, a zvolte pohodlné lákavější sezení.

Naopak pro atmosféru rychlé obsluhy zvolte výrazné barvy, silnější světla a tvrdé lavice nebo židle, abyste zajistili, že se hosté u stolů budou rychleji měnit. Šéfkuchař Nicola k tomu doporučuje: "Osobním prvkem a skvělým způsobem, jak vyjádřit, co váš koncept přináší, jsou dekorace. Podle toho, co se hodí, můžete použít klasické prvky nebo třeba něco moderního a trendy." Zkušený interiérový designér sice stojí nějaké peníze, ale dokáže maximalizovat počet míst k sezení a přitom udržet koncept obvykle lépe než sám restauratér. Projděte si tipy a rady, jak budovat svou značku pomocí výzdoby.

Nastudujte si legislativu. Jaké vybavení se vyžaduje třeba pro kuchyni z černého železa? Jaké parametry musí splňovat potrubí? Jaká kritéria bude sledovat hygiena? Jak můžete získat licenci na prodej alkoholu?

 

Logo a její barevné schéma jsou nezbytné pro vybudování atraktivní značky restaurace. Budou tvořit její emblém, objeví se na obalu jídelního lístku, marketingových a tiskových materiálech, výloze a venkovní výzdobě, jako jsou slunečníky, krabičky na jídlo s sebou a vybavení vyráběné na míru, například vlastní skleněné nádobí. Nezapomeňte, že barva je poznávacím znamením, proto volte odstíny s rozmyslem.

Návrh vizuálního konceptu může být dalším místem, kde je vhodné zvážit služby experta. Specialisté na branding jsou rychlí a dosahují vynikajících výsledků, zatímco majitelé mají často pozornost roztříštěnou všude možně, nedokáží ji tomuto komplexnímu úkolu věnovat dostatek a pravděpodobně principům brandingu příliš nerozumí.

Produkty
Recepty
Inspirace
Menu